Типи та характеристики вкладишів колінчастих валів

За місцем встановлення вкладки бувають двох типів: Корінні; Шатунні. Корінні підшипники ковзання встановлюються в ліжку колінвала в блоці двигуна і охоплюють корінні шийки колінвала, забезпечуючи його вільне обертання.

У чому відмінність корінних та шатунних вкладишів?

Чим відрізняються вкладиші Шатунні – Забезпечують безперебійне обертання шийки шатуна і ставляться в нижній його частині. А корінні вкладиші колінвала використовуються для захисту колінчастого валу, що рухається цим шатуном.

Як перевірити стан вкладишів?

Зношування вкладишів. Перші видають різкіший стукіт. Вони можуть добре прослуховуватися на неодружених оборотах під час різкого натискання на педаль газу. Щоб провести діагностику, можна відключати по черзі свічку у кожного циліндра. Ще одна ознака зносу після стукоту – різке зниження тиску олії.

Чим загрожує проворот вкладишів?

При провороті вкладишів з'являється сильний звук, що стукає, який супроводжує роботу мотора. Він походить від нижньої частини ДВС (блоку). Однак нерідко відбувається заклинювання колінвалу або обрив шатуна. Ця ситуація, звичайно, набагато серйозніша.

Де знаходяться шатунні вкладки?

Корінні. Такі вкладиші мають між самим валом і тими місцями, в яких він проходить через корпус двигуна; Шатунні. Їх встановлюють між шатунами та шийками автомобільного коленвала.

Чому провертає шатунні вкладиші?

Колінвал по відношенню до вкладишам здійснює обертальний рух, у місці сполучення вкладиша і колінчастого валу виникає сила тертя, яка прагне провернути вкладиші по відношенню до їх настановних місць. Для захисту від провертання та усунення вкладиш утримує спеціальний вусик.

Навіщо потрібен вкладка шатуна?

Шатунні вкладиші двигуна є за своєю суттю підшипниками ковзання та забезпечують надійне обертання (переміщення) шатунів двигуна щодо шийок колінчастого валу при обертанні колінчастого валу зі значними швидкостями.

Коли потрібно міняти шатунні вкладки?

Рекомендується міняти вкладиші за кожного капітального ремонту двигуна. Звук від стукоту корінних вкладишів зазвичай глухий, з металевим відтінком. Його легко виявити, коли двигун працює на неодружених оборотах, і після цього оберти різко збільшуються (різко натиснути на педаль газу).